Staropramen přichází s „karamelovou“ 11°

Staropramen, druhý největší producent piva v Česku, rozšiřuje portfolio své hlavní značky a uvádí na trh nový světlý ležák Staropramen 11°. Nová jedenáctka má stupňovitost 11,3 % a dle výrobce je pro ni charakteristická výrazná chuť a plná barva.

Při jejím vaření byly použity hned tři druhy sladu – český, bavorský a karamelový. S nápadem na inovovanou recepturu přišel technolog výroby piva Jan Špaček. Při vaření světlého ležáku přidal do tradičního postupu vaření karamelový slad. Nápad, jak využít karamelový slad na přípravu „trošku jiného“ světlého ležáku, jsem nosil už nějakou dobu v hlavě. Nápad jsem zkonzultoval s vrchním sládkem a ten neváhal a dal tomu zelenou. Už první várka ukázala, že vyšší dávka karamelového sladu, při využití speciálního postupu přípravy, pivo chuťově pozvedne,“ popsal proces vzniku nové 11° autor nápadu.

Nový hráč na rostoucím trhu jedenáctek se na pulty obchodů dostane koncem dubna. Od května se s ním budeme moci setkat také v českých restauracích, hospodách a barech. Uvedení nového piva podpoří reklamní kampaň, jejíž hlavní tváří se stane přímo Jan Špaček, duchovní otec nápadu na nové pivo.